Tikaani -Livet med en Alaskan malamute.

Alla inlägg den 9 november 2015

Av Tikaani - 9 november 2015 22:14

Har inte haft tid att skriva idag, så tar det lite kort nu innan vi går och lägger oss.


Dagen idag har gått bra med Tikaani, det märks att hon känner sig hemma här nu. Och det känns så skönt! Idag har jag och Tikaani varit ner till hundaffären och handlat hem mer VOM som hon älskar. Hon träffade en annan hund inne på affären, och det verkade som om hon ville leka med den. Påtala om lek, så har vi varit ute och busat massor med pinnar och löv, och jag och Robban har tränat lite lydnad med henne "kom hit". Vi stog mitt emot varandra med en bit avstånd mellan så ropade vi på henne, så kom hon till den ena, sen ropade den andra och då sprang hon dit. Hon var väldigt duktig och fick godis och massor med beröm. 
Ja det var dagen lite kort, nu måste jag gå och lägga mig. Vi får se vad morgondagen har att erbjuda för spännande. 


Här är en bild från idag, har försökt att ladda upp videos här men det står antingen att dom är för stor eller i fel format, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra..  

- Tikaani myser bland löven med min vante. 


/Emilie


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Om Tikaani

Namn/name: Tikaani

Ras/breed: Alaskan Malamute
Född/born: 2015-09-02

Kön/gender: Tik/Female 

 

Den här bloggen handlar om livet med våran Alaskan malamute, Tikaani. Här kommer man att kunna följa hennes utveckling och vardag.  

Follow Tikaani on Instagram! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards