Tikaani -Livet med en Alaskan malamute.

Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Header, sele och julklapp.

Av Tikaani - 2 december 2015 20:01

(Down below the pictures there will be an english version)


Som ni kanske ser, så har Tikaani fått en ny header till bloggen som jag pysslat med. Jag är inte så duktig på att designa och så där, så det fick bli som det blev. Är ganska nöjd ändå. Vad tycker ni om den? Tar gärna emot tips o.s.v till nästa header. 

 

Idag så har Tikaani fått följa med till hundaffären och prova ut en sele som jag köpte till henne. Det går jättebra att ha den på henne också. Trodde att hon skulle sträva emot i början, men som sagt det gick bra. 
Påtala om köpa så har jag klickat hem en julklapp åt Tikaani här om dagen från Bullerbox.se. Det är en "goodiebox" som innehåller lite allt möjligt, t.ex leksaker och godis m.m Man får inte veta för ens man får hem den vad som är i. Jag beställde den före 1:a december och då skulle det vara jultema på sakerna som man får. Så det ska bli spännande att se vad som kommer!  

 

         

 

It was along time since I wrote in english here. I'll keep it short and give you an uppdate on how it looks right now in Tikaani's life. Feel free to look at pictures in her blog even if the text is in swedish, if you have any questions  just ask and I'll answer it. I guess everything you see in the blog is in swedish so I can write here and show you someday how to do if you want to make a comment or ask a question.

First of all, I fixed a header for Tikaani's blog today. What do you think about it? 

Tikaani has changed very much since she moved here, both physically and mentally. She has grown bigger, and her personality is starting to show more. She plays more and sleeps a little bit less in the daytime then she did at first. She loves both people and other dogs. She is not shy at all, and very forward in her personality, she knows what she wants. She also "talks" with us, she likes to "discuss" with us in her dog language. And that is very funny. But best of all, she is a very happy, friendly little lady that loves to cuddle and play with us. 

Today, as you can se in the pictures above, I've bought her a harness. It works very fine to have it on her. And today it came some snow here, but sadly it came some rain and after that all the snow disappeared. Tikaani loves snow, so that's sad, but I hope that there will be lots of snow soon! 

Forgive me for any misspellings, but I hope you understand anyway! 

 

 

 

/Emilie 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tikaani - 15 januari 2016 22:00

Hejsan! Robban här nu!   Tikaani växer som ett monster :) !   Jag jämför ju mycket med Samojeden jag växte upp med och jag vet inte hur jag ska förklara, ser mycket likheter, men mycket som antagligen raserna är kända för. Våran malamute är e...

Av Tikaani - 14 december 2015 15:56

"Sju av tio svenska husdjursägare köper alltid eller ibland julklappar till sina husdjur", enligt en undersökning av Animail.   Då är man inte ensam om det då!    Här är Tikaanis julklappar från Bullerbox.se , det var fina grejer tycker jag.   ...

Av Tikaani - 13 december 2015 20:07

Tidigare idag så var vi ner till tjärn och gick ut på isen med Tikaani. Hon har ju varit ute på isen förut men inte lika långt ut och länge som idag. Hon tog det lite försiktigt i början och det var väl lite halt tyckte hon- Men efter ca 5 minuter bl...

Av Tikaani - 10 december 2015 09:23


     Jag funderar på att göra eget godis till Tikaani. Men jag vill att det ska vara så nyttigt som möjligt. Det är något som hon ska få lite då och då och inte hela tiden. Jag har kollat runt efter recept på internet, och det finns ganska my...

Av Tikaani - 7 december 2015 20:27

Vi har varit borta sedan i fredags, så därför har det varit tyst här. Vi har varit ute i skogen och kom hem idag. Tikaani har lekt massor, nosat och strosat i skogen. Tikaani har växt om Disa (japanska spetsen) nu, när vi var där sist var hon mindre ...

Presentation

Om Tikaani

Namn/name: Tikaani

Ras/breed: Alaskan Malamute
Född/born: 2015-09-02

Kön/gender: Tik/Female 

 

Den här bloggen handlar om livet med våran Alaskan malamute, Tikaani. Här kommer man att kunna följa hennes utveckling och vardag.  

Follow Tikaani on Instagram! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards