Tikaani -Livet med en Alaskan malamute.

Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Eget hundgodis?

Av Tikaani - 10 december 2015 09:23

 

   Jag funderar på att göra eget godis till Tikaani. Men jag vill att det ska vara så nyttigt som möjligt.

Det är något som hon ska få lite då och då och inte hela tiden.

Jag har kollat runt efter recept på internet, och det finns ganska mycket att välja på..


Skulle gärna vilja ha lite tips på om ni gjort eget godis någon gång och receptet på det!   


Vad tror ni annars om det här:


Kycklingchips:
Koka kyckling (lårfilé)
Skiva riktigt tunt och torka i ugn 125 - 150 grader,
torka till kycklingen är gyllenbrun och torr.


Lammfärskex:
Ca 200 g Lammfärs
1 dl Vatten
Ca 2 dl Rismjöl
Rulla degen till långa stänger, ca 1 centimeter tjocka.
Skär stängerna i ca 2 cm långa bitar.
Torkas / gräddas ca 60 min i 150 grader.


/Emilie

 
 
Michis

Michis

10 december 2015 11:14

Något som är väldigt billigt och enkelt är att torka blodpudding i ugn ^^

http://dustys.webblogg.se

Tikaani

10 december 2015 21:47

Tack för tipset, det ska vi nog prova! :D

 
Ninni

Ninni

10 december 2015 19:48

Jag gör ofta eget godis till hundarna. Jag tar vilket kött som helst (ofta kycklinghjärtan eller liknande), skär i små bitar, kokar i några minuter (så att det mesta fettet försvinner, det torkar lättare i ugn då). Sedan slänger jag in allt på en plåt i ugnen, ca 100-110 grader i några timmar. Med en halvtimmes mellanrum öppnar jag luckan för att vädra ut fukt och med hjälp av stekspade föser jag runt bitarna lite. Ta ut plåten om du gör det, för annars är risken att bränna sig på ugnen stor (jag har provat. Det gör galet ont!).

http://guldsaluki.wordpress.com

Tikaani

10 december 2015 21:45

Tack för tipset! :D Får se vad jag hittar på för något. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tikaani - 15 januari 2016 22:00

Hejsan! Robban här nu!   Tikaani växer som ett monster :) !   Jag jämför ju mycket med Samojeden jag växte upp med och jag vet inte hur jag ska förklara, ser mycket likheter, men mycket som antagligen raserna är kända för. Våran malamute är e...

Av Tikaani - 14 december 2015 15:56

"Sju av tio svenska husdjursägare köper alltid eller ibland julklappar till sina husdjur", enligt en undersökning av Animail.   Då är man inte ensam om det då!    Här är Tikaanis julklappar från Bullerbox.se , det var fina grejer tycker jag.   ...

Av Tikaani - 13 december 2015 20:07

Tidigare idag så var vi ner till tjärn och gick ut på isen med Tikaani. Hon har ju varit ute på isen förut men inte lika långt ut och länge som idag. Hon tog det lite försiktigt i början och det var väl lite halt tyckte hon- Men efter ca 5 minuter bl...

Av Tikaani - 7 december 2015 20:27

Vi har varit borta sedan i fredags, så därför har det varit tyst här. Vi har varit ute i skogen och kom hem idag. Tikaani har lekt massor, nosat och strosat i skogen. Tikaani har växt om Disa (japanska spetsen) nu, när vi var där sist var hon mindre ...

Av Tikaani - 3 december 2015 21:40


Kan du se skillnad? Can you see the difference?         Tänkte lägga ut lite fakta bara för kul, då det är många som blandar ihop eller inte tror att det är någon skillnad på Alaskan malamute och Siberian husky.   Posting som facts just fo...

Presentation

Om Tikaani

Namn/name: Tikaani

Ras/breed: Alaskan Malamute
Född/born: 2015-09-02

Kön/gender: Tik/Female 

 

Den här bloggen handlar om livet med våran Alaskan malamute, Tikaani. Här kommer man att kunna följa hennes utveckling och vardag.  

Follow Tikaani on Instagram! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards